Heerlijk zomerse feelgood!

NannaBBB 21 april 2021
Samenvatting Flessenpost gaat over Chloe. Ze woont samen met de rijke ietwat arrogante Fabian. Wanneer ze besluit dat de relatie echt niet meer kan trekt ze in bij haar beste vriendin Babs. Werken, een goede vriendin en huisgenoot zijn, het gemis van haar ouders en broertje en zorgen voor haar oma terwijl ze eigenlijk vast loopt in wat ze wil. Het is teveel. Ze besluit naar Hoek van Holland te gaan en in haar wanhoop besluit ze een wens in een fles te stoppen en deze in de zee te gooien. Wanneer ze daarna bij Beachclub Esperanza wat gaat drinken ziet ze een vacature voor serveerster. In een opwelling solliciteert ze op de vacature wat de richting van haar leven een hele andere wending zal geven. Beoordeling Alleen de cover geeft meteen al een zomers gevoel, toch? Het boek is voor 80% geschreven vanuit het perspectief van Chloe. Een enorm sterke vrouw in mijn ogen die behoorlijk wat verdriet met zich mee draagt. Het verhaal is zo fijn geschreven dat je helemaal mee gesleept wordt en ik voelde me echt betrokken bij Chloe. Zo erg dat op een bepaald moment in het boek de tranen zelfs over mijn wangen liepen, maar ook regelmatig een glimlach op mijn gezicht of een kriebel in mijn buik. Het doorzettingsvermogen van Chloe, de thema's vriendschap, liefde, zee en afscheid, maken het een heel mooi feelgoodboek. Behalve Chloe maken we ook kennis met Jesse. Het verhaal van Jesse is vanuit de derde persoon geschreven en niet, zoals bij Chloe, vanuit de ik persoon. Dat maakt het voor mij prettig lezen, want het verhaal gaat over Chloe, maar je wil toch ook meer weten over de man die de flessenpost vindt..
Een leuke detail vind ik dat het boek zich in Nederland afspeelt. De verbeelding hoe het is wordt daarmee meer werkelijkheid en vraagt gewoon om een dagje strand in Hoek van Holland en een drankje in een beachbar :-) Nogmaals, een heel fijn feelgood boek en ik kan niet wachten op deel twee! Mijn hele blog over dit boek kun je lezen op: https://www.boekenbrievenbaksels.nl/flessenpost-van-chantal-claassen/

Meer recensies van NannaBBB