Een boek dat je niet los laat

NannaBBB 12 januari 2021
Het boek greep mijn aandacht en liet mij niet meer los. Ik las het in één adem uit!

Marina Folkers is voor mij (weer) een nieuwe schrijfster die ik ontdekte via Instagram. Er zijn dagen dat social media mij overlaad met informatie en het me echt teveel is, maar er zijn dagen dat ik heel erg dankbaar ben dat ik daardoor zoveel mooie nieuwe mensen leer kennen. Ik volg Marina al een tijdje en zag natuurlijk dat ze een aantal boeken heeft geschreven. Haar laatste boek staat nog op mijn verlanglijstje, maar deze kwam eerder doordat ik die via een actie toch maar heb aangeschaft. Het boek heeft mij meer dan positief verrast Marina! Ik wil dus zeker meer van je lezen.

Ik denk dat het boek mij raakte doordat ik zelf zo hard op zoek ben (geweest) naar mijzelf en de weg terug in het leven. Hoewel ik geen grote popster heb ontmoet herkende ik wel veel van de wisselende emoties. In 'Zoektocht terug" volgen we Caitlin. Ze is samen met haar vriendinnen een paar dagen op vakantie in Londen en terwijl ze uit zijn in een exclusieve club staat ze ineens oog in oog met Max Jorden. Uit alles in het verhaal blijkt dat ze elkaar kennen, maar waarvan? Wanneer haar relatie uit gaat met haar vriend Steven besluit ze om in Londen te blijven. Ze zegt haar baan op, vindt een nieuwe baantje in de horeca en probeert haar leven weer op te pakken. Max is ook in Londen en hun paden blijven elkaar kruisen ..

De onzekerheid en het geheim dat Caitlin met zich mee draagt voel je door het hele boek heen, maar doordat je ook als lezer niet weet wat het is blijf je zelf ook nieuwsgierig. Ik heb paar keer het gevoel gehad dat ik Caitlin wel door elkaar kon schudden om haar te laten zien wat er voor haar neus stond. Ik voelde de frustratie en het verdriet en geluk. Het was een heerlijk feelgood roman om in op te gaan.

Meer recensies van NannaBBB