Huiveringwekkend en spannend

NannaBBB 22 juni 2021
Samenvatting
Leigh en haar zusje Callie groeien op met hun moeder is een achterstandswijk waar vechten voor je leven, drugs en armoede het ‘normaal’ is. Toch zijn het twee meiden waar geen kwaad in zit. Ze gaan naar school, sport en passen op om wat centjes bij te verdienen. Wanneer Leigh een ander baantje kan krijgen neemt Callie het oppas adres van haar zus over. Helaas blijkt het oppasadres geen veilige plek te zijn en nemen de twee zussen een besluit die voor beide hun leven verder zal beïnvloeden.

Jaren later, waarbij Leigh inmiddels een succesvol advocaat is, komen de herinneringen aan de bewuste avond allemaal weer naar boven. Leigh wordt gedwongen een nieuwe cliënt aan te nemen die haar hele verleden lijkt te kennen. Kunnen ze hem stoppen voor hij hun levens verder zal verwoesten?

Beoordeling
Het boek speelt zich af in twee verschillende periodes. Namelijk het verleden (1998) en het heden (2021). Je leest het verhaal zowel vanuit het oogpunt van Leigh als van Callie. De opbouw van het verhaal is snel, heftig en snel naar een climax die je eerst niet bedenken kan. Hoewel ik me blijf verbazen hoeveel ellende je in een boek kan stoppen is het wel weer volgens het bekende principe en schrijfstijl van Slaughter. Zoals ik al eerder zei miste ik wel een beetje de stijl en verhalen van Will en Sarah. Toch is het echt een boek van deze tijd. De pandemie heeft een bescheidde rol, maar wordt wel degelijk gebruikt in het heden. De spanning wordt steeds verder opgebouwd en de rillingen lopen regelmatig langs je rug.

Lees mijn hele blog over dit boek op: https://www.boekenbrievenbaksels.nl/valse-getuige-van-karin-slaughter/

Meer recensies van NannaBBB