Een pareltje

Natascha van Limpt 11 februari 2024 Auteur
Via een platform voor ARC-readers kreeg ik de kans om dit boek te lezen, in ruil voor een recensie. Het mooie daarvan vind ik dat ik op auteurs stuit die ik anders nooit was tegengekomen. Soms is dat geen gemis, maar ik heb daardoor al een paar pareltjes gelezen en dit boek was er daar één van.

In ‘Savage Wild Hearts’ is een deel van de Verenigde Staten overgenomen door een oprukkende wildernis waarin allerlei duistere wezens leven. Zij hebben allemaal een edelstenen hart dat magie bevat en waardoor er door de mensen op gejaagd wordt. Zelf houd ik wel van post-apocalyptische verhalen en in deze vorm had ik dat nog nooit gelezen of gezien. Overwoekerde steden spreken erg tot de verbeelding en ik denk dat dit verhaal heel geschikt is voor een verfilming.

Dat komt niet alleen door de setting: het verhaal is ook spannend en de personages zijn interessant. Hoewel er enige aantrekkingskracht is tussen Val en Rune, draait het verhaal niet om een romance en aangezien ze als vijanden starten, vond ik dat heel fijn. Niets is zo vervelend als een ongeloofwaardig uitgewerkte enemies to lovers. De andere bijpersonages zorgden voor een mooie dynamiek waardoor het verhaal nog meer ging leven. Op geen enkel moment kon ik voorspellen waar het verhaal naartoe ging en iedere plotwending was wat mij betreft geslaagd. Het boeke eindigt met een cliffhanger die me heel nieuwsgierig maakt naar het vervolg.

Hoewel ‘Savage Wild Hearts’ op Goodreads is geclassificeerd als YA, denk ik dat het ook zeker geschikt is voor oudere lezers, juist omdat het romantiek-gehalte heel laag is. De sfeer is lekker donker en hoewel ik zelf niet zoveel boeken heb gelezen waarin fae een hoofdrol spelen, denk ik dat dit boek bij liefhebbers daarvan wel in de smaak zal vallen.

Meer recensies van Natascha van Limpt