Een interessant boek

Natascha van Limpt 18 februari 2024 Auteur
De Genesissleutel was niet het eerste boek dat ik van Jeroen Windmeijer las. Ik vind de manier waarop hij oude culturen met Bijbelse geschiedenis mixt en daar een nieuwe interpretatie aan hangt interessant en toen ik zag dat De Genesissleutel zich in Peru afspeelde, wilde ik dit boek al helemaal lezen.

Aan de manier van schrijven merk je wel dat de auteur een academicus is: hij neemt uitgebreid de tijd om theorieën te onderbouwen of om andere kennis uit zijn research te etaleren. Zelf vind ik dat over het algemeen wel interessant, al vertraagt het soms het verhaal wel erg of is er wat herhaling te bemerken. Niet alle passages lijken relevant en door bij verschillende personages bijbelverzen in hun gedachten omhoog te laten komen, voelen sommige passages soms een beetje geforceerd. Alsof er te hard geprobeerd wordt een bepaald verband te leggen.

Ik vond De Genesissleutel weer een interessant boek waarbij ik nieuwe dingen heb geleerd, aangezien Windmeijer veel bestaande theorieën in zijn verhaal verwekt. Het thriller-component voelde er een beetje bij gesleurd en was niet zo sterk en ook van het einde had ik wat anders gehoopt, maar toch vind ik het weer een knap verhaal dat hij verzonnen heeft.

Meer recensies van Natascha van Limpt