De Weerbeer vervolg op De Jaguarkrijger

Nathalie M Melis 27 april 2020
De Weerbeer: Boek 2 van Kukulkans meesterplan
Het verhaal gaat verder. Dit maal reizen we met het koppel Peter en Monica naar het thuisland van Peter: België. Ze komen aan in Aalst en omstreken ten tijden van Aalst Carnaval.
Peter heeft een logeeradresje gevonden bij zijn vroegere buurvrouw Frieda. En dit blijkt allemaal geen toeval te zijn. De geschiedenis verteld ons namelijk dat Kukulkans meesterplan al eeuwen geleden begonnen is. De veiligheid valt of staat hier in Aalst en Frieda weet dit. Samen met de weerbeer gaan ze op zoek naar “de remedie” om het kwaad binnenin Peter te lijf te gaan. En dat laatste mag je wel heel letterlijk nemen. Van binnenin in gaat Peter zelf de strijd aan met zijn kwade zelve. Hij hoopt hiermee zijn vrouw en zijn omgeving te kunnen beschermen. Monica die zich gebonden heeft aan Peter voelt alle pijn mee.
Zo traag als voor het verhaal in deel 1 op gang kwam, zo snel zat ik in het verhaal in deel 2. De verhaallijnen tussen realiteit en fantasiewereld waren nu ook heel duidelijk en ik werd dadelijk meegezogen in het geheel. Peter Varg geeft ons in dit deel een inkijk in de geschiedenis. Alles heeft zijn redenen en blijkt met elkaar verbonden te zijn. Slagen Peter en Monica erin om het reddende kind, hun liefdeskind veilig en wel op de wereld te zetten? En wat staat er hun nog allemaal te wachten? Je leest het allemaal in deel 2 van Kukulkans meesterplan. Waar deel 1, 3sterren kreeg, krijgt dit deel zeker 4sterren. Ik kijk uit naar het vervolg, De zoon van de slang.

Meer recensies van Nathalie M Melis