griezelvakantie

Om geld te sparen gaan Lea en haar vrienden op vakantie in het huisje dat haar ouders geërfd hebben.
Dat er al heel lang niemand meer is geweest is duidelijk bij aankomst. De poort klemt, stoflaag in huis, ramen die een likje verf kunnen gebruiken, allé de vrienden hebben dadelijk door dat er eerst moet gepoetst worden voor de vakantie kan beginnen.
Eens binnen start de hele gruwel en is nog maar de vraag wat of wie houdt er zich nog schuil in dit huis en zullen de vrienden het overleven?
Ik verwachtte een griezelig horrorverhaal en dat heb ik gekregen. Voor een YA is dit zeker een goed verhaal met de nodige spanningen en daarom krijgt het ook voor mij 4*.
Ikzelf als volwassen persoon bleef wat op mijn honger zitten, Tamara schrijft heel duidelijk en ik zag er zo een film in, elk beeld kon ik mij perfect voorstellen. En toch, ik miste diepgang in de personages en kon geen band vormen met elk van hun. Ik voelde wel hun angsten maar daar bleef het ook bij. Ik had graag ook nog net iets meer duidelijkheid over de geschiedenis van het huis. Maar dat is heel persoonlijk van mij, in het laatste hoofdstuk krijg je uitleg maar voor mij was dit niet genoeg.
Dus 3* voor mij persoonlijk maar zeker 4* in het YA horror genre. Ik ga zeker nog meer lezen van Tamara.

Meer recensies van Nathalie M Melis