mooie, historische roman vol liefde

Ik las het boek “Angélina” van Claudia Tijms, en net als bij “De laatste reis” was ik mee vanaf de start.
We volgen oma Angélina die haar verhaal verteld aan kleindochter Solana. Een pracht verhaal over hoe liefde alles overwint en dat zich afgespeeld tijdens de Spaanse burgeroorlog en erna. Oma zit in een moeilijke strijd tussen 2 liefdes. Heel het verhaal is super vlot geschreven en je leert de personages echt wel kennen en je voelt al hun emoties. Je krijgt inzichten in hoe de oorlog van toen een impact had op het dagdagelijkse leven. Een mooie, historische roman vol liefde en drama waarin je de verschillende emoties van Angélina voelt doorheen het lezen, je voelt angsten, liefde, honger, verdriet en vreugde wat ikzelf heel tof vind. Voor mij een dikke 4sterren waard. — met Claudia Tijms.

Meer recensies van Nathalie M Melis