perfecte afsluiter van deze trilogie

Deel 3 van Kukulkans Meesterplan. “De zoon van de slang” is de kers op de taart en maakt dit verhaal af. Alhoewel kan de strijd tussen het goede en het kwade ooit af zijn?
In dit laatste deel maken we een sprong in de tijd. Victor het liefdeskind van Peter en Monica is nu een twintiger die op zoek gaat naar de waarheid en naar de waarom? Als tiener is hij getuige van de gewelddadige dood van zijn vader; die de vloek niet langer de baas kan. Wanneer zoveel jaar later ook zijn moeder sterft gaat Victor naar Chili en brengt hij de assen van zijn moeder terug naar haar moeder, zijn grootmoeder en naar het Coya-volk.
Deze reis en zeker de aanwezigheid van Victor in Chili zet heel de profetie van eeuwen terug in werking. Zowat alle kwaad wordt gewekt vanaf het moment dat hij voet zet in het vliegtuig richting Chili.
In dit deel gaat Peter dieper in op al dit kwaad en op vele volgers van deze God van het kwaad. We krijgen een inzicht in de slang zijn meesterplan. En blijft de vraag natuurlijk werkt deze slang voor het goede, voor het kwade en/of voor zijn eigen zelve te redden. We krijgen antwoorden op de vele vragen die boek 1 en 2 ons gaven. Met één grote vraag doorheen heel dit boek. Slaagt Victor erin om samen met de Coya-stam dit kwaad te verslaan?
Peter Varg heeft een geweldig fantasy verhaal geschreven maar je bent wel verplicht het geheel te lezen. Maar het geheel gaat in stijgende lijn en je groeit samen met Peter zijn schrijven mee in het verhaal en het laat je niet meer los. Het is een geweldige combinatie van hedendaagse geschiedenis in een fantasykleedje verwerkt. Dit mag van mij verfilmd worden. De strijd tussen Goed en Kwaad en een oeroude profetie. Ik kan het meesterplan zeker aanraden als je van dit genre houdt.

Meer recensies van Nathalie M Melis