Duivels goed

Dit boek is zo ver uit mijn comfortzone, maar wat ben ik blij dat ik de kans heb gekregen dit verhaal te lezen. Peter den Hollander neemt ons mee in de gedachtengangen van Hendrik Westgeest. Hendrik heeft besloten zijn memoires neer te schrijven nadat hij in een zorgcentrum voor jong dementen is terecht gekomen. Ik ben er alleen nog niet uit of hij wel degelijk dementerend is. Daarvoor had het verhaal nog even wat langer mogen duren van mij. Maar ik dwaal af, Hendrik zijn vertrouwen in de mens en in de waarde kerk krijgt zware deuken doorheen zijn opgroeien door toch wel een paar traumatische feiten. Alhoewel onze jongeheer hier vrij ok mee om gaat vind ik persoonlijk. Uiteindelijk besluit Hendrik om op zoek te gaan naar zijn roots, wie is hij en waar komt hij vandaan? Hij valt doorheen zijn zoektocht van de ene verrassing in de andere maar telkens komt de duivel in het verhaal. Dit is dan ook de reden waarom hij zijn naam veranderd in Hendrikus Johannes Gustav Faust jr. Een naam waarvan hij overtuigd is die beter bij hem past.
Dit boekje is vlot geschreven en leest heel gemakkelijk. Ik wil zeker meer lezen van Peter den Hollander.

Meer recensies van Nathalie M Melis