liefde en wraak ten tijde van oorlog

Nadat Eva thuis komt van bij haar vriendin treft ze haar ouders en jonge broertje dood aan. We zijn ten tijde van de 2de Wereldoorlog dus gaat Eva er ook van uit dat ze vermoord zijn door de Duitsers. Tijdens de begrafenis blijkt dat haar vader bij het verzet zat en plannen van de Duitsers had onderschept. Eva heeft ondertussen kennis gemaakt met het jonge verzet en samen met de vrienden van het verzet van haar vader nemen ze wraak op de dood van haar ouders en haar jongere broertje.
Doorheen het verhaal vond ik de simpele manier van denken en handelen wat vreemd. Ik moest bij mezelf de klik maken we zitten in een oorlog en de tijden waren toen helemaal anders. Het verhaal is niet waar gebeurd maar zou perfect echt kunnen zijn. Het is een vlot geschreven verhaal waar ik af en toe wel wat diepgang miste in de personages en in sommige verhaallijnen. Het verhaal neemt je mee in de laatste weken van die gruwelijke oorlog. Het is een verhaal van een mooie vriendschap tussen 2 vriendinnen, van een openbloeiende liefde tussen een jonge vrouw en een jonge man maar het is ook een verhaal van gruwel, pijn, verdriet en verraad. Ik heb het boek graag gelezen en wil zeker nog meer Mike Boddé lezen.

Meer recensies van Nathalie M Melis