als dit even zou kunnen

Nathalie M Melis 08 november 2021
Dankzij de facebookgroep “Boeken toer, lezen en recenseren van boeken van onbekende schrijvers” heb ik auteur Sabina Stepanovic leren kennen. In haar boek “Lakeside, Verborgen Geheimen” maken we kennis met Salina. Een tiener die door het onverwachte vertrek van haar vader opeens moet verhuizen en haar laatste schooljaar ging doorbrengen in Lakeside High. Daar aangekomen loopt ze niemand minder dan Heather tegen het lijf, en is zij nu net niet de laatste persoon op aarde die ze wil tegenkomen. En als dat nog niet genoeg is gebeuren er wel heel rare en mysterieuze dingen. Haar klasgenoten gedragen zich vreemd, ze ziet schaduwen, hoort stemmen en dan zijn er ook die steeds wederkerende nachtmerries. Wat is er toch gaande? En welke geheimen houden zich verborgen? Lakeside is zo’n verhaal waar ik helemaal voor open sta. Oproepen van geesten, overleden personen die hun weg niet vinden, praten met hen die hier niet meer fysiek rondlopen, ik blijf het een geweldig onderwerp vinden. Het is een fantasieverhaal met een bovennatuurlijk tintje, en toch had ik op het einde zo iets van hoe mooi zou het niet zijn moest dit zomaar kunnen. Wat ik er zo mooi aan vond kom je zelf te weten als je het boek leest. En zo mooi als ik het vond toch bleef ik ook wat op mijn honger zitten. Ik kreeg niet echt feeling met de personages. Het werd vrij snel duidelijk wie welke rol ging vervullen en dat vond ik wel spijtig. Nu het is natuurlijk een YA-verhaal en in die opzichten is het zeker een geslaagd verhaal. Maar ik wil ook echt wel zeggen dat ik al bij al genoten heb van het verhaal, ik wou verder en de afloop kennen. En wat voor een afloop, zo eentje die je absoluut niet ziet aankomen en dat maakt voor mij dat dit boek toch wel dik ok is in zijn genre. Ik heb het met heel veel plezier gelezen en ik wil nog meer lezen van Sabina.

Meer recensies van Nathalie M Melis