rillingen

Nathalie M Melis 15 april 2021
Ik las voor de toer de pdf “Gedraag je” van Lois Blommestein.
Ik heb dit verhaal in 1x uitgelezen, ik kon niet stoppen en wou weten wie deze gruwel op zijn geweten had.
In Amsterdam is er een serie verkrachter aan het werk. Wanneer het nichtje van de rechercheur ook het slachtoffer wordt, komt de zaak wel heel dicht bij.
Slagen ze erin om de dader te pakken te krijgen voor hij weer toeslaat?
In “Gedraag je” slaagt Lois erin om de gevoelens van de slachtoffers heel duidelijk weer te geven. Als lezer neemt ze je mee in de pijn, het verdriet, het schuldgevoel, de wanhoop en de woede van de vrouwen die dit trauma hebben meegemaakt. Ze heeft dit in mijn ogen op een hele mooie doch waarachtig zwaar getrouwe manier gedaan. Ook het wanhopige dat er bij de rechercheurs naar boven komt, is heel goed omschreven.
Ik had een vermoeden van de dader, maar toch was ik verrast over de ware identiteit, een teken dat Lois erin slaagt de lezer op het verkeerde been te zetten.
Ondanks het zwaar geladen thema heb ik dit boek letterlijk verslonden en geef het dan ook 4sterren.
Bedankt Lois dat ik je pdf heb mogen lezen.

Meer recensies van Nathalie M Melis