fenomenaal gevonden

Alleen de cover was voor mij al voldoende om dit boek te willen lezen. En met de achterflap was ik helemaal verkocht. Moet er wel eerlijk bij gezegd worden dat ik een gelovig persoon ben en believer in een hiernamaals. Ik ben er dan ook van overtuigd dat ik ooit mijn geliefde zal terugzien. Auteur Patrick Maes neemt ons mee in zijn beeld hoe het zou kunnen zijn eens het leven hier op aarde stopt.
Wanneer Peter bij een tragische ongeluk om het leven komt, komt hij terecht niet in de Hemel maar wel op Sheol, een wachtruimte. Hier leef je verder tot de dag des oordeels. Hij wordt opgevangen door zijn voorouders langs vaderszijde. Daar gaat mijn idee mijn familie ooit te zien, als getrouwde vrouw kom je namelijk terecht bij de schoonfamilie. “Wat God heeft verbonden kan de mens niet scheiden”
Elke familie heeft binnen Sheol zijn eigen dorp en er moet gewerkt worden om te kunnen overleven. Sterven kan je niet meer maar honger, dorst en pijn kan je nog steeds lijden in deze wachtruimte. Voordeel iedereen is hier 33 jaar niet toevallig de leeftijd van Jezus toen hij stierf aan het kruis. Als man van deze moderne tijd moet ik er geen tekening bij maken dat het tot ware generatie conflicten komt tussen de oudere generaties. Wilhelm zijn voorvader van uit de tijd van de kruisvaarders is hier de baas en regeert met ijzeren hand. Leven zoals Jezus het ons geleerd heeft en dan heb je goed geleefd volgens Wilhelm. Peter wil zijn zoon op aarde verwittigen om te leven zoals de Bijbel het heeft beschreven en wil op zoektocht naar antwoorden. Hij krijgt hiervoor hulp van Yelena en Anthony en onder hun 3 gaan ze op stap. Een zoektocht die niet zonder gevaar is zo blijkt. Of ze slagen kan ik natuurlijk niet verklappen.
Patrick Maes slaagt erin om Darwins evolutietheorie en het Christelijk verhaal van Jezus samen te verwerken. Ik heb dit boek in 1 adem uitgelezen en toch blijf ik op mijn honger zitten. Ik wil nog meer weten over Sheol en zijn verschillende dorpen. Ik kijk dan ook enorm uit naar een vervolg. En ondertussen zal ik af en toe eens mijn Bijbel ter hand nemen. Je kan niet voorbereid genoeg zijn denk ik dan maar.

Meer recensies van Nathalie M Melis