onvoorspelbare rollercoaster aan gevoelens

Nathalie M Melis 30 maart 2022
Loverboys, pooiers, ontvoerde meisjes, politie die netwerk wil oprollen, het mislopen van de hele inval en de wraak van de daders. In één zin het boek “Onvoorspelbaar”.
Rechercheur Frany ligt levensgevaarlijk gewond in het ziekenhuis na een inval in een pooiersnetwerk. De daders ontkomen maar willen wraak, en hoe beter dan de dochter van de rechercheur te ontvoeren. De ideale wraak in hun ogen. Het wordt een reis tegen de tijd voor het politiekorps om Kaylee en haar vrienden te redden uit de klauwen van deze meedogenloze pooiers.
Lois gaat in haar boek geweld en gruwel niet uit de weg. Ben je zelf slachtoffer van seksueel geweld of hier gevoelig voor raad ik het boek dus wel af. Er komen heel wat expliciete en goed voorstelbare scènes in het boek voor. Dit maakte dat ik alles even heb moeten laten bezinken om te bekomen van het geheel. Anderzijds vind ik dit boek met een ruw, hard en vol gruwel verhaal, zeer mooi geschreven. Je voelt de pijn, de angst, de moed, het doorzettingsvermogen en de liefde tussen vrienden, politiekorps en familie. Meer ga ik niet schrijven of ik ga spoilen.
5 sterren sowieso voor het verhaal, de manier van schrijven maar vooral voor de rollercoaster aan gevoelens, maagkeringen en spanning die het boek mij gegeven heeft.
Voor mij de ideale combinatie van Taken en Matroeska’s.
Dank je wel Loïs, dat ik je boek heb mogen lezen.

Meer recensies van Nathalie M Melis