wat een verhaal

Nathalie M Melis 12 april 2021
Iedereen kent het verhaal van de Titanic het schip dat niet kon zinken en zonk op zijn allereerste tocht.

Op 10/04/1912 vertrok de Titanic in Engeland voor zijn allereerste tocht richting NewYork. Whiteboards Star Line had een onzinkbaar schip gebouwd. Er was op niets gespaard en de eerste klas reizigers waren er met enorm veel geld op hun rekening. Maar Titanic was er niet alleen voor de allerrijkste, ook zij die het wat minder hadden konden mee in 2de en zelfs in 3de klasse. Het verschil was duidelijk voelbaar in alles.

Wanneer Katharina Thompson de kans krijgt om als dienstmeisje mee te gaan op Titanic twijfelt ze geen seconde en ze waagt haar kans. Ze wil samen met haar verloofde een nieuw leven opbouwen in Amerika. Wanneer ze het grote nieuws thuis verteld is ook haar broer Collin daar met ander nieuws, hij mag mee bouwen aan Titanic. Samen gaan ze het avontuur aan.

We weten allemaal welk lot bedeeld was voor Titanic, daar kan Lotte de auteur niets aan veranderen. We krijgen een beeld hoe het leven was op Titanic voor de dienstmeisjes. En we krijgen een verhaal gebaseerd op één van de grootste complottheorieën ter wereld. Lotte brengt dit zo waarheidsgetrouw mogelijk weer in het boek “Unsinkable”

Het is het debuut van Lotte bij Hamley en wat voor een debuut. Net omdat ik ook de film had gezien kon ik mij alles zo waarlijk voorstellen maar geloof mij zelfs als je het verhaal niet kent, weet Lotte het zo neer te schrijven dat je jezelf een passagier waant op het schip.

Of je meegaat in de complottheorie of niet, dat laat Lotte volledig aan jou over. Het verhaal is en blijft hetzelfde, het onzinkbare schip zal botsen tegen een ijsberg en zal zinken op zijn eerste tocht. Maar wat als “Titanic” gedoemd was om te zinken en wat als niet alleen een ijsberg de oorzaak zou zijn?

5sterren en als ik kon ik gaf het dubbele. In één ruk uitgelezen en al mijn verwachtingen ingelost en geloof mij die stonden enorm hoog. Ik kijk nu al uit naar Lotte van den Noort haar volgende boek.

Meer recensies van Nathalie M Melis