koude rillingen

Nathalie M Melis 11 januari 2021
Marina kennen we vooral van haar jeugdverhalen. Maar dat ze kan schrijven voor haar volwassen fans had ze al bewezen met Mathilde, een psychologische thriller speciaal voor dit publiek. Met Digitale Engel gaat ze nog een trapje hoger in haar thrillerschrijven.

Wanneer Gust haar vindt is ze meer dood dan levend. De toegesnelde hulpdiensten en een gerenomeerde arts doen er alles aan om haar van het eeuwige leven te besparen. In het ziekenhuis wordt ze door iedereen op handen gedragen, vooral de professor die haar geopereerd heeft is niet bij haar weg te slagen. Zelf heeft ze geen herinneringen meer over wie ze is of wat er gebeurd zou kunnen zijn.

Professor Scott Scoffer noemt haar zijn engel en doopt haar Abigail. Niet veel later vraagt hij haar ten huwelijk en lijkt alles de goede kant op te gaan voor Abigail. Niemand is haar komen opzoeken gedurende al die maanden in het ziekenhuis dus wil ze niets liever dan enkel en alleen aan de toekomst denken. Maar is deze wel zo rooskleurig?

Doorheen het lezen voelde ik de angsten van Abigail, ik kreeg koude rillingen tijdens het lezen en dacht alleen maar WTF. Ik heb nog nooit zo een hekel gehad aan één bepaald personage doorheen heel het verhaal. Deze psychologische thriller neemt je dan ook mee op een rollercoaster van emoties. Eens heel haar geheugen terug is, blijkt haar verleden een nachtmerrie te zijn. Maar als Abigail er niet in slaagt de touwtjes in eigen handen te nemen zal de toekomst nog gruwelijker worden voor haar.

Overwint de liefde of de gruwel. Ik heb enorm genoten van deze thriller en kijk al uit naar Marina haar volgende verhaal.

Meer recensies van Nathalie M Melis