geweldig debuut

We volgen het verhaal van Dago. Op 7-jarige leeftijd gaat hij tijdens de nacht van de “Heilige trawant” mee met “Het beest”. Hij doet dit volledig vrijwillig om zijn familie veilig te stellen. Hij wordt hierdoor volgeling van het “Lupus Religio” en dient hiermee de Wolvengod “Lupus Dei”. In het boek “Abdij van de nacht” volgen we Dago zijn leven binnen de muren van het klooster omringt door andere volgelingen en monniken van dit geloof. Zijn jeugd loopt niet over rozen en vaak is hij dan ook het mikpunt van pesterijen. Daar komt verandering in, in de nacht van de jacht waar onze jongen man zal worden. Op gruwelijke wijze moet hij zichzelf bewijzen dat hij een echte volgeling is van de Lupus Dei. Volgers en volgelingen van andere geloven worden ketters genoemd en op gruwelijke wijze vermoord door de monniken. Die nacht veranderd Dago zijn leven voor de 2de maal. Hij wordt Dominatus, de man waar iedereen naar opkijkt. Wanneer de grote leider van de Lupus Religio zwakker wordt, is het tijd om een opvolger aan te duiden. Samen met een groep uitverkorenen gaat Dominatus de test aan die zwaar en bloederig zal zijn. Zal onze eeuwige twijfelaar Dominatus slagen in de test? En wie is die Lunikin die zijn pad kruist? En hoe zou het met zijn ouders zijn na die nacht toen hij vrijwillig mee ging?
Ellis neemt je mee op een fantastisch gruwelijk avontuur. Ze heeft je dan ook van blz 1 mee in het verhaal. Haar personages en de vele scènes zijn zo goed uitgeschreven dat je je er zowaar een echt beeld van kan vormen en het verhaal zich afspeelt voor je ogen. Enig nadeel; het verhaal stopt en je wil meer. Maar we moeten wachten op het vervolg van Dominatus.

Meer recensies van Nathalie M Melis