Mama kijk naar jezelf.

Nel Crea 29 juni 2019
Olga - Matthijs en Juliette zijn een doorsnee gelukkig gezin. Alles lijkt goed totdat Mathijs een ander baan krijgt en het met een aantal regels niet zo nauw neemt. Dan krijgt dochter Juliette een vreemd ongeluk en de zorgen om haar groot.
Olga en Matthijs leiden steeds meer hun eigen leven totdat Olga het niet langer kan aanzien en op onderzoek uit gaat.
Wat zij dan tegenkomt is moeilijk te begrijpen, op haar eigen manier probeert zij erger te voorkomen. Dit tot grote frustratie van Matthijs.
De vraag is toch, wat drijft haar? De liefde voor haar gezin, haar fijne leventje of toch wat anders. Regelmatig zijn er rare incidenten, als dan de zaak dan op een afschuwelijke manier escaleert blijkt er meer aan de hand te zijn.
Het boek bestaat uit drie delen die niet naadloos in elkaar overgaan.
De spanning komt langzaam op gang en soms wat warrig.
Het boek is vanuit de ik persoon Olga geschreven. Het leest prettig en de hoofdstukken zijn kort. De personages zouden wat meer uitgediept mogen worden. Kortom een verhaal over gezin met een ambitieuze vader een puberdochter en een overbezorgde moeder.

Meer recensies van Nel Crea