Rob Dunn is bioloog aan de North Corolina State Universty en schrijft onder meer voor Natural History en National Geographic .
De cover ziet er heel goed uit en samen met de titel wordt je gelijk nieuwsgierig.
Staan er op de cover grote insecten in het boek gaat het over minuscuul kleine diersoorten die allemaal in, op en rond ons huis leven. De mieren, kakkerlakken, motten en wespen heb je als lezer wel eens gezien. Maar in dit boek gaat ook over beestjes die met het blote oog nauwelijks zichtbaar zijn, maar zeer waardevol voor het leven hier op aarde.
Wetenschappers van over heel de wereld onderzoeken met veel geduld, doorzettingsvermogen en technische vaardigheden het leven en gedrag van deze insecten. Hoe overleven zij, wie eet wie of wat en wat voor invloed heeft het op onze gezondheid.
De invloed van schimmels, zwammen, bacteriën alles komt aan bod.
Als je leest hoeveel beestjes er in douchekoppen zitten, hoeveel soorten kakkerlakken er zijn, en dan heb ik het nog niet gehad over de mieren en de wespen. Je valt als lezer van de ene verbazing in de anderen.
Nu zul je als lezer denken, wat moet ik hier nu mee. Nu, de schrijfstijl is heel humoristische zodat je regelmatig in de lach schiet en het voor je ziet. Je blijft ook gewoon doorlezen.
Dit boek is ongelooflijk leerzaam en informatief. De noten achter in het boek laten zien hoeveel onderzoek er al is geweest en nog staat men steeds voor raadsels. Een aanrader wat mij betreft.
Wat er ook gebeurt wij zijn nooit meer alleen thuis weet ik nu.

Reacties op: Een huis vol

Nooit alleen thuis - Rob Dunn
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 23,99 Bestel het e-book € 11,99