Verrassend goed!

Nicole Schelling 14 oktober 2020 Auteur
American Royals kwam geheel onverwachts op mijn pad en in eerste instantie was ik niet van plan geweest het te lezen. Het hele ´royals´ thema spreekt me over het algemeen niet zo aan, dus ook dit boek had mijn interesse niet gewekt.
Zonder verwachtingen begon ik het dan ook te lezen en al meteen was ik aangenaam verrast. Ik had een heel onterecht vooroordeel over dit verhaal gehad!

We maken kennis met Beatrice, de troonopvolgster en haar jongere zus prinses Samantha Daarnaast lezen we ook vanuit Nina, de beste vriendin van Samantha en Daphne, de ex-vriendin van de prins. De tweelingbroer van Samantha, prins Jefferson, speelt ook een grote rol en hem zag ik echt als de verbindende factor tussen de verschillende POV´s. Ze zijn allemaal zo verschillend maar als het erop aankomt, lopen ze allemaal tegen dezelfde problemen op.

In het begin was het even wennen aan de verschillende personages, vooral omdat hun levens allemaal met elkaar verweven zijn. Het waren echt vijf afzonderlijke verhalen in een groot verhaal. Het ene personage was interessanter om over te lezen dan het andere en dat zorgde voor een fijne dynamiek. De vier meisjes streven naar onmogelijke dingen en doen er op hun eigen manier alles aan om te krijgen wat ze willen. Ze worstelen met hun positie in de maatschappij en de verschillende karakters maken het erg afwisselend en interessant om over te lezen.

Ik lees niet graag boeken zonder romantiek en daarin werd ik tijdens het lezen van American Royals gelukkig niet teleurgesteld. Het verhaal van Beatrice sprak mij persoonlijk het meest aan, maar de drie andere verhalen waren stuk stuk ook allemaal erg vermakelijk om te lezen!

In plaats van een boek te lezen over oppervlakkige snobistische royals, las ik een verhaal over vier mensen die worstelen met wie ze zijn en allemaal hun hart proberen te volgen, ongeacht de consequenties. Drama, romantiek, krachtige personages, dit boek heeft het allemaal!

Ik heb genoten van American Royals en twijfel er geen moment aan om het vervolgdeel te gaan lezen, dat hopelijk niet te lang op zich zal laten wachten!

Meer recensies van Nicole Schelling