Origineel door ijzersterke dialogen!

Nicole Schelling 06 oktober 2020 Auteur
Dit was mijn eerste boek van Sara Ney en omdat ik echt een zwak heb voor dit soort verhalen, kon deze uiteraard niet ontbreken! De lovende reacties op social media maakten me erg nieuwsgierig naar het verhaal van Scarlett en Rowdy.

Na het lezen van de eerste paar zinnen, wist ik dat ik hiervan ging genieten. En wat heb ik genoten! Scarlett is een heerlijk personage dat zich van niemand iets aantrekt. Als ze door haar vriendinnen wordt overgehaald om mee naar een feestje te gaan, ergert ze zich aan de hersenloze opmerkingen van de breedgeschouderde honkbalspelers. Zodra ze hen erop aanspreekt, wordt ze buiten gezet door de aanvoerder van het honkbalteam, Rowdy. In plaats van naar huis te gaan, blijft ze daar en Rowdy houdt haar gezelschap. Die avond is het begin van een spelletje aantrekken en afstoten.

Dit verhaal ontwikkelt zich tijdens de gesprekken die ze voeren en ik heb nog nooit een boek gelezen dat zo boeiend was, ondanks dat er zo weinig gebeurt. Sara Ney schrijft ijzersterke dialogen vol met humor en sarcasme. Ze draaien om elkaar heen en dit spel wordt voortreffelijk opgebouwd en uitgewerkt. De spanning wordt gedoseerd opgebouwd en zorgde ervoor dat ik er doorheen vloog. Het verhaal zelf vond ik ontzettend leuk en origineel bedacht. Ik heb al heel veel van dit soort boeken gelezen, maar qua originaliteit springt deze er wel uit.

Typerend voor dit soort boeken is een tegenslag of een stukje drama dat de personages moeten zien te overwinnen. Dat miste ik wel een beetje in dit boek. Voor de rest heb ik echt genoten van Scarlett en Rowdy en kijk ik uit naar deel 2!

Meer recensies van Nicole Schelling