Het boek verdient zeker een buiging, want de opzet is heel erg goed.

Nicolevoers 17 oktober 2020
Recensie – De dans van de tulpen

De mooi beschreven natuur en omgeving neemt je mee door een verhaal wat enorm spannend en schokkend begint. Met ruim 500 pagina’s kan je je verliezen in het prachtig beschreven landschap. Een vergelijking met als een trein door het verhaal kan hier niet op gaan, gezien de inhoud van het boek maar stiekem voelde het wel zo.

Het verhaal begint met machinist Santi, die op zeer traumatische wijze afscheid moet nemen van zijn grote liefde Natalia als zij op gruwelijke wijze wordt vermoord. Door Santi zelf? De politie kan direct op onderzoek uit, want de moord op Natalia wordt live gestreamed op Facebook. Meer vrouwen worden dood gevonden als blijkt dat zij allemaal dood gevonden worden met een tulp..

Hoewel de achterflap echt direct mijn aandacht trok en ik in drie dagen tot de helft van het boek ben gekomen, moet ik zeggen dat al met al het boek mij toch een beetje tegen is gevallen. Het plot is erg dun en snel te doorgronden. Ik had het idee dat ik halverwege het boek enorm veel oppervlakkige losse eindjes had en alles alleen maar warrig werd. Ik heb me tot op het laatst afgevraagd wie de dader van de gruwelijke moorden was, maar van alle andere personages weet ik ook nog steeds niet wie zij zijn en hoe zij in elkaar steken.

Het boek verdient zeker een buiging, want de opzet is heel erg goed. Ik hoop snel op een deel 2, ik denk dat ook dan in dit boek wat meer eindjes op zijn plaats zullen vallen.

Meer recensies van Nicolevoers