De personages laten je geen seconde los

Nicolevoers 21 april 2021
Helsinki wordt al een aantal jaren geplaagd door een verschillende moorden, toevalligerwijs allemaal in oktober. Hoofdcommissaris Tov Turunen vermoedt dat er een verband is tussen deze moorden, maar is dat wel zo? Turunen wordt niet geloofd dat er een verband is tussen de moorden, deze frustratie komt duidelijk naar voren in de hoofdstukken die geschreven zijn vanuit zijn perspectief Zijn team wordt versterkt door Talinn. Talinn haar zus is 8 jaar geleden vermist en eigenlijk is Talinn haar doel om erachter te komen wat er met haar zus is gebeurd.

Nathalie Pagie schreef “Helsinki” vanuit meerdere perspectieven. Zo krijg je als lezer een beeld van hoe de verschillende personages dingen ervaren en kom je erachter dat elk personage zo zijn eigen geheim heeft. Zo zijn er ook een paar hoofdstukken vanuit de dader, deze maken het verhaal interessant en zorgen ervoor dat je als lezer meer weet dan de politie. Nathalie Pagie laat niets aan je verbeelding over, de gruwelijkheden worden gedetailleerd omschreven. Ik ben daar gek op. Persoonlijk vind ik de Finse namen wat lastig lezen, waardoor ik de namen in mijn hoofd afkort tot iets gemakkelijkers. “Helsinki” is een thriller die moeilijk weg te leggen is, je wil weten wat er gebeurd is! De personages laten je niet meer los, de gruwelijkheden blijven op je netvlies staan en het einde is verrassend en spannend.

Meer recensies van Nicolevoers