Spannend & sexy

Nienke 29 april 2024
Ik moet eerlijk toegeven dat ik dit boek in ben gegaan zonder de Heks & Jager serie te hebben gelezen. Liep ik daarmee tegen problemen aan in dit boek? Nee. Ik vond dat alles netjes werd uitgelegd en zelfs zonder verdere kennis kwam ik snel mee in het verhaal. Het is natuurlijk even wennen, en daardoor kan het begin wat taaier aanvoelen, maar wanneer je hier doorheen bent, komt het verhaal lekker op gang.

We maken kennis met Célie en als eerste vrouwelijke jager in Belterra heeft ze het niet makkelijk. Haar verloofde, tevens kapitein van de jagers, behandeld haar net wat anders dan de rest, en ze is van plan om zichzelf te bewijzen. Ze is namelijk niet zwak. Wanneer er een reeks vreemde moorden plaats vinden, besluit ze deze te gaan onderzoeken, maar het onderzoek leidt al snel naar een bloedmooie koning. En kan ze zijn verleiding weerstaan?

Ik vond dit een geweldig fantasy verhaal met echt heerlijke vampier vibes. Het was fijn om weer een andere wereld en andere wezens te ontdekken en om zo onder gedompeld te worden in de fantasy elementen, want dit boek zit vol met fantasy. Ik was vooral supergeïnteresseerd in het hele geesten element, maar ook de bloedheksen. Vooral over dit onderwerp hoop ik meer te weten te komen in deel 2.

De spanning tussen Célie en Michal is echt heerlijk en de slow burn is echt fantastisch neergezet. Echt een goeie enemies to lovers. Ik vond Célie een fijn personage. Ze is grappig, dopt haar eigen boontjes, en is sterk. Ik vond het gewoon echt leuk om haar verhaal te lezen en op de pijnlijke en emotionele momenten moest ik even slikken. Mahurin heeft leuke, echte en driedimensionale personages neergezet en dat is fijn.

'De bloedrode sluier' is spannend, biedt de nodige actie en mysterieuze elementen en is daarnaast ook sexy! Het is een heerlijk romantasy verhaal dat donkerder is dan verwacht, en ook ietsje bloederiger, maar Michal maakt veel goed. Beloofd.

Bedankt uitgeverij HarperCollins voor dit recensie-exemplaar in ruil voor een eerlijke mening.

Meer recensies van Nienke