Compleet en inspirerend!

Nina Blom 08 november 2022
Een boek van Ester Wijnen over partnergeweld, een uitgebreid én waargebeurd verhaal. Opbouwend geschreven. Ondanks dat het een beklemmend verhaal is, is het heel toegankelijk geschreven. Ik ervoer het alsof je naast me op de bank zat en mij als lezer meenam in jouw verhaal. Mooi Ester hoe je het verdeeld hebt in 4 opbouwende delen. Want zonder al teveel weg te geven: het houdt eigenlijk nooit op daarom is een helder beeld wat het met je doet, hoe eruit te komen en de zoektocht hoe ermee om te gaan zo nodig ook, helaas. Ik hoop hiermee dat mensen eens stoppen met 'vooroordelen' waarom je als overlever niks gedaan hebt, niet weg bent gegaan etc. In dit boek wordt heel scherp in beeld gebracht waarom dat niet 'zomaar' kan, hoe verstikkend en angstig het is en waarom je niet 'zomaar' weg of ertegen in kunt gaan. Waarom je niet iets had kunnen doen of het anders had kunnen doen. Zeker als er kinderen bij betrokken zijn. Het is de beklemming, de manipulaties, het gif, de indoctrinatie en het verliezen van je eigen identiteit; zelfs het verliezen van je eigen intuïtie, die er mede voor zorgen dat het niet zo simpel is. Maar die intuïtie van jou was gelukkig nooit helemaal verdwenen. Jij hebt het tegengif gevonden, een manier om ermee om te gaan en daarom sta je nu in het leven met een rechte rug. Invoelbaar en ontroerend om jouw worsteling en zoektocht naar jezelf en de weg naar vrijheid weer terugvinden. Hoe jij telkens de oerkracht uit jezelf wist te vinden. Ik vind het een ontzettend compleet, inspirerend, krachtig en moedig boek en alleen daarom al krijgt dit boek de hoogste waardering maar ook zeker voor de fijne schrijfstijl waarop dit boek geschreven is.

Je krijgt van mij 5 van de 5 sterren!
⭐⭐⭐⭐⭐
Liefs Nina