Dit is een verschrikkelijk belangrijk boek!

Nina Blom 30 oktober 2020
"Dit is een verschrikkelijk (belangrijk) boek met een gouden boodschap" een boek met heel belangrijke inzichten voor kinderen die iets ergs meemaken zonder dat ze het door hebben. De boodschap(pen) is/zijn zelfs van levensbelang!
Want als je niet beter weet dat de thuissituatie onveilig is, dan weet je ook niet dat het niet normaal is. Je weet als kind wel te overleven en je voelt je ontzettend verdrietig en eenzaam en angstig vooral, maar weet je ook dat het niet jouw schuld is?
Nee, dat weet je niet....vaak krijgt het kind een enorm schuldgevoel aangepraat of wordt er wijs gemaakt dat je helemaal niks waard bent en het allemaal de schuld is van jou.....en dan ga jij je ook zo voelen! Leeg, eenzaam, niet gezien, niet gehoord. Constant in angst leven en overleven. Je bestaat voor jouw gevoel niet eens meer.
Dit boek had ik zo graag als kind willen lezen want dan had ik mijn intuïtie en mijn identiteit misschien niet zo verloren......Jawel, ik heb het teruggevonden maar hoe fijn en vooral belangrijk is het als je als kind in een onveilige situatie zit dat dit boek jou datgene zegt wat van zo'n enorm grote waarde is?
Het is van levensbelang omdat niet alleen de gouden maar ook de zilveren boodschappen in dit boek, alle tips en de duidelijke uitleg zo goed, zo duidelijk zijn neergezet. In heel begrijpelijke taal. Dit zou iedere jongen, meisje, meester, juf, professional....kortom: iedereen moeten lezen!
Ik hoop dat dit de schade zal verzachten, en dat er een bewustwording komt dat je wel om hulp kunt roepen. Maar bovenal als je dit meemaakt als kind, dat het echt jouw schuld niet is!
Een simpele boodschap maar toch wordt dit vaak vergeten........

Daarom geef ik dit boek 5 gouden sterren!

Liefs Nina

Meer recensies van Nina Blom