Mr Notting Hill

Het is bizar hoe Louise Bay het keer op keer opnieuw voor elkaar weet te krijgen. Bij het lezen van Gabriels verhaal dacht ik dat hij mijn favoriete mister zou zijn. Toen kwam ik bij Joshua en wist ik zeker dat hij mijn favoriet was. Toch twijfelde ik weer toen ik aanbeland was bij het verhaal van Andrew. En nu… nu weet ik dat Tristan mijn favoriete mister is.
Kortom ook dit boek is weer fantastisch en ook de meest mysterieuze mister weet een plekje in mijn hart te veroveren.

“Wanneer Parker een benefietgala organiseert voor haar goede doel en een etentje met zichzelf verloot, gebeurt het onverwachte. Tristan is aanwezig op hetzelfde benefietgala, waar hij is om zijn businessmentor Arthur een plezier te doen. Zonder nadenken biedt hij tien keer zoveel als de rest om met Parker op date te mogen. Parker denkt dat hij het doet vanwege haar vader, maar niets blijkt minder waar. Hij wil haar nergens voor gebruiken... maar zij kan hem wél ergens voor gebruiken.”

Voor mij was dit het liefste en meest romantische verhaal van de zes. Tristan is een ontzettend lieve, goede en beschermende man. Hij doet alles om het Parker naar haar zin te maken, om haar gelukkig te zien. Samen delen ze een geheim, maar zonder het te weten brengt het ze steeds dichter bij elkaar. De vlinders vliegen je om de oren en de vonken spatten van de bladzijden af.

Naast de romantiek is er ook genoeg diepgang in dit verhaal te vinden. Louise Bay weet zware onderwerpen zo toe te voegen aan het verhaal dat ze je raken, maar toch “luchtig” blijven. Een heel fijne schrijfstijl.

“Onze groep van zes was jongens toen we elkaar ontmoetten. Nu waren we mannen met vrouwen en verloofden, en binnenkort zouden we zes gezinnen zijn die deze wereld samen zouden doorkruisen, met ups en downs, in goede en slechte tijdens met de liefdes van ons leven aan onze zijde waren we alle zes sterker en beter dan ooit tevoren.”

Ik vind het ontzettend jammer dat met dit verhaal van Parker en Tristan de Mister-serie tot een eind is gekomen. Gelukkig hoeven we nog niet volledig afscheid te nemen, want over een paar dagen verschijnt Dr. Onenightstand waarbij Sutton en Jacob de hoofdrol spelen. Hopelijk komt er dan toch een klein beetje van de misters en hun vrouwen terug.

Meer recensies van Nina (Lovingreader)