Villa Algarve

Villa Algarve

Aangezien het lekkere weer hier in Nederland zich nog steeds afwisselt met enorm druilerige regenachtige dagen, werd het tijd om het lekkere weer op een andere manier naar mij toe te halen. En hoe kun je dat het beste doen… lees dé nieuwe vakantie thriller van Linda van Rijn - Villa Algarve.

“Isabelles vakantie aan de zonnige Portugese kust wordt nog leuker wanneer ze de vrijgevochten surfer Victor ontmoet. Maar dan slaat het noodlot toe…”

“Dicht bij de rotsen is de stroming sterker en worden de golven hoger. Een beetje meer gevaar, maar ook meer avontuur. Hij trok nu een mondhoek helemaal omhoog. Als dat geen metafoor voor het hele leven is, weet ik het ook niet meer.”

Villa Algarve is weer een heerlijke vlotte thriller. Tijdens het lezen was het net alsof ik me daadwerkelijk in Portugal bevond. Doordat ik een aantal jaar geleden zelf op surfvakantie ben geweest in Portugal, kon ik me de omgeving en setting heel goed verbeelden. De schrijfstijl van Linda van Rijn zorgt er ook voor dat het verhaal zich als het ware als een film in je hoofd afspeelt en je er middenin zit.

“Elke keer als ik hier kom verbaas ik me er weer over. Als ik een kunstenaar was, zou ik het opgeven. De mens kan nooit zoiets moois creëren als de natuur al heeft gedaan.”

Het boek is opgebouwd in verschillende delen en dat maakt het verhaal nog beter. Door het proloog weet je dat er iets staat te gebeuren, maar het is nog niet duidelijk hoe… uiteindelijk komt alles samen en valt dat laatste puzzelstukje op zijn plek. Ondanks dat deze vakantiethrillers meestal niet onwijs spannend zijn en redelijk voorspelbaar naar mate het verhaal vordert weet het me toch te vermaken en blijf ik doorlezen.

Voor mij was dit weer een van de betere boeken van Linda van Rijn.

Meer recensies van Nina (Lovingreader)