Rosies reizende theewinkel

Rosies reizende theewinkel

Een chique baan als souschef met een Michelinster, een liefhebbende echtgenoot en kinderen op de planning: Rosie heeft haar leven helemaal uitgestippeld. Een baan als souschef met een Michelinster, een liefhebbende echtgenoot. Hun eerste kind stond gepland voor 2021. Het tweede kind in 2023.
Maar dan loopt alles anders en zet haar echtgenoot een punt achter hun huwelijk.

“Ben ik een koude kikker? Ik houd van routine en regelmaat, weten waar ik aan toe ben. Alles is gepland en onder controle. Er is geen rommel, rotzooi of gedoe, en er is geen gevaar dat ik de controle verlies over welk facet van mijn leven dan ook.”

Rosie koopt in een opwelling haar felroze busje Polly en start aan haar reizend avontuur. Wat volgt is een heerlijke Feelgood roman. Thema’s als vriendschap, liefde, vertrouwen, maar ook jezelf terugvinden staan centraal.

“Weet je, Rosie, je lijkt altijd te denken dat je moet veranderen, beter moet worden, net zoals de rest moet zijn, erbij moet horen, maar zie je niet dat je perfect bent zoals je bent?”

Rebecca gebruikt een hele fijne en vlotte schrijfstijl. Haar zinnen spreken tot de verbeelding en het is net alsof je meereist met Rosie, Aria en Max naar de kleine stadjes en festivals. Een boek waarbij je direct zin krijgt in de zomer. Daarnaast weet Rebecca de luchtige aspecten te combineren met voldoende diepgang, maar voelt het absoluut niet zwaar aan.

Dit boek zal voor vele van ons een heel herkenbare boodschap hebben. We kunnen zoveel in het leven plannen, maar het leven is (helaas) niet te plannen.
Kortom: Geniet! Ga het avontuur aan en volg je hart. Laat je daarbij verrassen door het onverwachte. Dat is wat dit boek mij weer duidelijk heeft gemaakt.

“Het verlangen om te vluchten, te veranderen, te groeien.”

Ik heb ontzettend genoten van dit boek. Ben je op zoek naar een lekker zomers en avontuurlijke Feelgood, dan is dit boek echt iets voor jou!

Meer recensies van Nina (Lovingreader)