Stout is leuker

“Eva heeft alles: een man, een kind, een prachtig huis en een leuke vriendengroep. Maar wanneer ze een avontuurtje beleeft met de twintig jaar jongere Joey, is dat het begin van een nieuw hoofdstuk: het dubbelleven van Eva Jansen.”

Het boek start direct met het avontuurtje. Ik kreeg er even gemengde gevoelens bij, omdat ik niet hou van vreemdgaan of stiekeme affaires. Gelukkig draait het verhaal daar absoluut niet om en krijgt het al snel een andere richting.

De titel “Dubbelleven” had ik in eerste instantie ook heel anders geïnterpreteerd. Het gaat hierbij niet om een dubbel leven naast een bestaande relatie, maar een tweede leven naast je rol als moeder en werkende vrouw.

Doordat het boek in de ik-vorm is geschreven, is het net alsof ik het dagboek van Eva aan het lezen ben. Ik kon het verhaal volledig zien, beleven en ervaren vanuit de ogen van Eva. Dit zorgde ervoor dat ik me er een goed beeld bij kon vormen en ondanks dat het een ver-van-mijn-bed-show is kon ik me daardoor wel in het hoofdpersonage verplaatsen.
Helaas blijft het verhaal lang vol van feesten, drugs en seks. Iets waar ik op een gegeven moment genoeg van kreeg en zoiets had van “schop onder je kont en pak jezelf bij elkaar”. Voor mijn gevoel bleef ze maar in eenzelfde sleur zitten. Ik vergat daardoor soms ook even dat Eva een vrouw van middelbare leeftijd is met een zoon van zestien. Schuldgevoel, schaamte en ongemak was voor mij ver te zoeken bij Eva.

Linda Prins heeft een heel fijne en vlotte schrijfstijl. Makkelijk taal en korte hoofdstukken zorgen ervoor dat je het boek zo uit hebt.

Meer recensies van Nina (Lovingreader)