Seriemoordenaars in de lage landen

Dit boek las ik reeds in 2022. Echter merkte ik onlangs dat deze recensie nog niet volledig afgewerkt was. Gezien ik niet meer tot in detail weet wat ik van dit boek vond, houd ik het bij een korte recensie.

True crime blijft altijd mijn interesse wekken. Ik denk dat we als lezer te weten willen komen waarom seriemoordenaars deze daden plegen, maar eigenlijk weet je al op voorhand dat je dat toch niet kunt begrijpen.

In dit boek raakte ik, naar mate ik meer las over de verschillende moorden, alsmaar meer gedegouteerd. Hoeveel series je kijkt of boeken je leest, je snapt gewoon niet hoe je iemands leven kunt afnemen en dan nog op zo'n gruwelijke manier.

Vaak gaat true crime over (serie)moordenaars uit Amerika. Dit boek behandelt enkel zaken uit Belgiƫ en Nederland. Voor mij waren er veel onbekende zaken bij. In dat opzicht heb ik weer bijgeleerd.

Dit was zeker een interessant boek, al heb ik het zoals aangegeven niet met een heel fijn gevoel gelezen. Dat heeft misschien wel te maken met het feit dat de moordenaars en hun slachtoffers nu een pak dichterbij kwamen dan wanneer het over fictie gaat of seriemoordenaars aan de andere kant van de wereld.

Meer recensies van Our Library Belgium