Heerlijk boek om bij weg te dromen

Paula van Mourik 11 september 2020
In dit tweede deel is Polly inmiddels verhuisd naar de vuurtoren alwaar ze samen met haar grote liefde Huckle woont. Met veel succes runt Polly de plaatselijke bakkerij. Totdat de oude eigenaresse komt te overlijden en haar familie de bakkerij erft. Zij houden er andere ideeën op na dan Polly en dat bederft toch wel Polly' s werkplezier. Maar hé, er moet brood op de plank komen, dus Polly geeft niet zo maar op.

Misschien dat het aan mij ligt, maar ik vond de overgang naar bepaalde gebeurtenissen nogal snel en onverwacht. Polly woont bijvoorbeeld in de vuurtoren samen met Huckle, terwijl het vorige deel eindigde met de net opgebloeide liefde tussen hen en een stil verlangen van Polly om de vuurtoren te kopen. De auteur had hier iets meer aandacht aan mogen besteden.

Maar verder is ook dit boek van Jenny Colgan weer een heerlijk boek om bij weg te dromen.

Meer recensies van Paula van Mourik