Lees dit fantastische verhaal

Penny leest 06 januari 2020
Een boek wat zo magisch mooi is dat je langzaam wil lezen: elke keer een stukje zodat je nog langer van het verhaal kan genieten. Je schiet in de wereld van twee personen: Clara en Jonah. Twee totaal ogenschijnlijk losstaande verhalen met op het eerste gezicht geen raakvlak. Beide personages groeien meer en meer naar elkaar toe en vanaf hoofdstuk 3 krijg je ook te maken met een derde personage die je meeneemt in het verleden. Op de kaft staat dat De wensmuur leest als een sprookje: ik ben het hier zeker mee eens. Het doet mij ook denk aan Me before you van Jojo Moyes.

De omslag past fantastisch bij het verhaal en geeft de mysterieuze sfeer goed weer. Enige minpuntje zijn de geforceerde seksscènes in Wensmuur, die af en toe net iets te lang duren en wat ongemakkelijk zijn. Wat mij betreft hadden deze er zeker uitgelaten mogen worden.

Het verhaal heeft mijn verwachtingen overtroffen: ik verwachtte een typische Young Adult, maar het verhaal leest als een roman. Je kruipt daadwerkelijk in de huis van de personages en je wil continu weten wat er is gebeurt en wat zij denken en voelen. Het allermooiste moment vind ik wanneer Jonah en Clara elkaar voor het eerst ontmoeten: de emoties zijn zo echt en voelbaar.

Ik ben zo enthousiast dat ik het liefst De wensmuur aan iedereen wil aanraden, om ook te genieten van dit fantastische verhaal.

Meer recensies van Penny leest