Wat een pareltje

Penny leest 23 september 2022
Wat als je erachter komt dat je vader een seriemoordenaar is? Chloe Davis is 12 jaar oud als er 6 tienermeisjes verdwijnen uit het stadje waar ze woont. Eind van de zomer wordt haar vader opgepakt en veroordeeld als moordenaar en in de gevangenis gezet. Inmiddels 20 jaar later werkt Chloe als psychiater. Als er weer een jong meisje verdwijnt lijkt de geschiedenis zich te herhalen.

Wauw! Dit boek heb ik in een weekend uitgelezen, niet omdat het zo'n kort verhaal was, nee, het was zo goed dat ik gewoon moest weten wat er nog meer werd verteld. De schrijfstijl is fantastisch: het verhaal is zo goed opgebouwd en de stijl zuigt je compleet in het boek. Het verleden van Chloe, haar moeder, haar broer en haar vader komt helemaal aan bod. Je begint te twijfelen of deze lieve man wel een moordenaar kan zijn.

Ook het gevoel van onmacht van Chloe: met haar baan maakt ze het zichzelf lastig. Ze wil anderen helpen, maar heeft zelf ook haar eigen problemen. Ze voelt zich geestelijk in de war en dat brengt de schrijfster op je over als lezer. De verwarring wat nu echt is en wat niet, weet je niet op den duur totaal niet meer. En juist dat maakt Een duistere schittering zo krachtig.

Continu word je op het verkeerde been gebracht. Je blijft iedereen verdenken en er wordt gewoon letterlijk een psychologisch spelletje met je gespeeld. Een duistere schittering is een echte psychologische thriller die af en toe spannend is en vooral het psychologisch tintje is briljant uitgewerkt. Wat een pareltje met wendingen die maar blijven komen én een knaller van een eind dat je zeker niet verwacht.

5⭐️

Meer recensies van Penny leest