Een boeiend document.

Peter Marks 08 april 2021
Barack Obama put voldoening uit de wetenschap dat hij zijn best heeft gedaan en successen heeft geboekt. Maar ook onderkent op een aantal projecten tekort te zijn geschoten.
Wat hij achterliet is een verdeeld Amerika. Mede veroorzaak door een wereldwijde pandemie, met meer dan 178.000 overleden Amerikanen. Een democratie op de rand van een crisis. Een democratie waar ongewapende zwarte mannen en vrouwen door politieagenten worden doodgeschoten.

Barack Obama, reisde voor zijn werk als Senator veel. Het herinnert hem eraan hoe groot de wereld is en hoe verstrekkend de menselijke gevolgen waren van de door Amerika in Washington gemaakte keuzes.

Barack Obama, van opbouwmedewerker tot president van de Verenigde Staten van Amerika. Een president die uiterlijk net moest doen of alles normaal is en voor iedereen de ILLUSIE in stand moest houden dat wij in een veilige en ordelijk wereld leven.
Met dit boek geeft Barack Obama ons een kijkje in de keuken van de politiek in Amerika. Een politiek die verder reikt dan wij denken. Immers, ook wij in Europa ondervinden de gevolgen daarvan.

EEN BELOOFD LAND (2020) zijn de memoires van BARACK OBAMA. Het bevat 831 pagina’s. Het is een goed leesbaar document, maar in een keer uitlezen is geen optie. Daarvoor bevat het teveel informatie. Immers veel, heel veel aspecten passeren de revue. Zowel privé als politiek.

Meer recensies van Peter Marks