Gemangeld tussen de incestueuze muren van haar vader en haar broer.

Peter Marks 07 april 2024
MOEDER IS BOOS, werd in 2018 uitgegeven bij Uitgeverij Village. Het betreft een openhartig , meeslepend en tevens een meelijwekkend verhaal van MARIJO BAKKER dat mede aan de hand van haar dagboekaantekeningen werd uitgewerkt door auteur LINEKE BREUKEL en door haar mooi en liefdevol werd opgeschreven. Dat dit voor beiden veel respect verdient leidt voor mij als lezer geen enkele twijfel.

Marijo is inmiddels een volwassen vrouw, getrouwd en heeft twee kinderen. In het verhaal legt zij zichzelf moedig bloot ten opzichte van het kind dat zij ooit was. Een kind dat moest dulden dat haar vader en haar broer zich nagenoeg dagelijks aan haar vergreep. Onbegrijpelijk dat zij de momenten wanneer zij niet door haar vader werd belaagd hem toch zag als een normale lieve vader. Als iemand je zou moeten beschermen tegen incestueus gedrag binnen een gezin zou dat je moeder moeten zijn. Dat gold echter niet voor de moeder van Marijo. Zij keek de andere kant op. Triest maar waar. Marijo had immers zo graag een liefdevolle moeder gehad die haar spontaan knuffelde en troostte wanneer dat nodig was. Maar moeder was boos, heel vaak boos.

Meer recensies van Peter Marks