Inderdaad, wat als je dat gebeurt!

Peter Thunnissen 22 april 2020
Intrigerend gegeven. Alice is 39 jaar en valt bij een steples in de sportschool op haar hoofd, met als gevolg dat de laatste 10 jaar van haar leven geheel uit haar geheugen gewist zijn. Zij voelt zich en denkt als de Alice van 29 jaar, denkt zwanger te zijn van haar eerste (maar ze heeft al drie kinderen), is dolverliefd op haar man Nick ( maar intussen ligt ze in scheiding), heeft een affaire met een schooldirecteur (maar weet daar zelf niets van) en zo zijn er natuurlijk nog veel meer lacunes in haar dagelijks functioneren. Leidt tot een aangenaam, steeds onderkoeld humoristisch boek dat ook de lezer steeds tot overdenken noodt (wat als ik toen…). Uiteindelijk krijgt ze natuurlijk haar geheugen terug, maar door de geestelijke terugkeer naar 10 jaar geleden weet ze de frictie met haar man die in de loop der jaren ontstaan is beter te relativeren zodat ze weer bij elkaar komen. Leuk verhaal, onderhoudend opgeschreven.

Meer recensies van Peter Thunnissen