Geen zinderende psychologische thriller maar mooi om te lezen

Petra Wiggers 09 juli 2020
Ik heb "Het bloemenmeisje" van Anya Niewierra met veel plezier gelezen, maar ik vond het zeker geen thriller.
Nina woont tot haar 14e jaar samen met haar moeder hoog in de Pyreneeën. Zij kwam niet van de berg af, want daar buiten woonden de "duivels". Haar moeder ging wel regelmatig van de berg af om inkopen te doen en zakjes met kruiden te verkopen.Als haar moeder weg was werd Nina opgesloten. Nina werd gevonden naast haar dode moeder toen een helicopter overvloog in verband met de branden die aangestoken waren. Nina werd opgenomen in een psychiatrische kliniek om te wennen aan de mensen. Zij was ook nooit naar school geweest. Nina doet het heel goed en heeft uiteindelijk de leiding over een groot bedrijf dat kruidenmengsel verkoopt. Op een bepaald moment komt Nina erachter dat ze nog een tweelingzusje heeft. En daar gaat het uiteindelijke verhaal echt beginnen.
Natuurlijk waren er ietwat spannendende momenten in het boek, maar die waren niet zo geschreven dat ik op het puntje van mijn stoel ging zitten. Het mooiste in dit boek vond ik de beschrijvingen van de natuur. Een bijzonder boek wat je met plezier zult lezen.

Meer recensies van Petra Wiggers