Zeer sterk debuut, gedurfd.

Pioen 02 augustus 2019
Knap debuut van Bedert. Ze is bekend in Vlaanderen als singer-songwriter, met sterke en persoonlijke teksten. Nu verrast ze met een boek dat vlot leest en psychologische diepgang heeft.

Het verhaalt van een jonge vrouw, die moeizaam en ongebreideld haar leven leeft.

Het bericht dat haar vader dood is slaat in als een bom. Ze gaat terug naar huis en heeft ontmoetingen met haar verleden, waarin veel anders blijkt dan ze altijd heeft gedacht. Ze gaat als volwassene de confrontatie aan met haar jeugdervaringen. Bijzonder is dat het verhaal nergens wee of gekunsteld aandoet, ondanks de kantelingen in het verhaal. De karakters worden mooi neergezet: krachtig taalgebruik en korte zinnen.

Hechting en pesten zijn goed uitgewerkte thema’s in dit boek. Bedert kan in de huid van een 6 jarig meisje kruipen en haar gevoelens geloofwaardig neerzetten.

Het enige wat mij teleur stelde was het slot, kort en krachtig. Ik had gehoopt dat de ontwikkeling van de hoofdpersoon haar meer perspectief op de toekomst geboden had.

Meer recensies van Pioen