Ziltpunk op zijn best

Princess Marcella 04 januari 2020
Deze verhalenbundel bevat 11 Ziltpunkverhalen van de meestervertellers Jaap Boekestein en Tais Teng. Ziltpunk schets een positieve kijk op de zeespiegelstijging en klimaatveranderingen die er aan komen.

De verhalen vertellen over kilometershoge dijken, mangrove bossen voor onze kust, bomen waar steden in gebouwd zijn, orkaanhoeders, levende dijken en meisjes die met spinkrabben kunnen praten. In vier groepen van verhalen schetsen ze een toekomstbeeld van hoe Nederland er uit kan zien. Je vraagt je wel eens af wat er bij beide schrijvers zich afspeelt in hun hoofd. Waar de fantasievolle werelden vandaan komen. En deze bundel geeft weer wat hun vertelkunst op levert. Het zijn allemaal mooie, leuke, meeslepende verhalen vol geweldige vondsten geworden die je meenemen waar de echte Ziltpunk verhalen voor staan. Geen kommer en kwel, maar juist een positief geluid.

Dit boek is voor iedereen een aanrader die van goede SF verhalen in wonderbaarlijke werelden houdt.

Meer recensies van Princess Marcella