Toekomstige visies over Westerwolde.

Princess Marcella 04 januari 2020
Deze bundel bevat 3 waterschappelijke essays en 7 verhalen, waaronder de winnaars van de schrijfwedstrijd Toekomstig Westerwolde. De 3 essays geven een beeld van wat we kunnen doen tegen klimaatveranderingen of juist hoe we ertegenover staan. De 7 verhalen geven een toekomst visie hoe de mens kan overleven in een veranderde klimaat .

Zoals met zoveel van dit soort bundels. Bepaalde verhalen of essays zijn mooi uitgewerkt, andere deden mij minder. De verhalen gaan van optimisme, zoals het Ziltpunk verhaal van Tais Teng, tot meer deprimerende verhalen zoals Vlees tot vlees van Erik Betten. Alle verhalen hebben kwaliteit en nemen je mee in een soms verontrustende toekomstige wereld. De verhalen van Bianca Mastenbroek, Stof en Zand, hoe watertekort monsters kan maken van zelfst de zorgzaamste mensen en Cliff de Rouw's De wereld zoals hij haar zag, over liefde in een snikhete zomerdag vond ik het mooist. Alle verhalen zijn met zorg geïllustreerd door Remco Nieboer.

Dit is een prettig leesbare bundel geworden die je tot nadenken zet.

Meer recensies van Princess Marcella