Heerlijke, knus winter verhaal!

Priscilla 13 januari 2020
Harriet heeft een tweelingzus en een oudere broer (Fliss en Daniel). Al haar hele leven lang beschermen zij haar en nu is het tijd dat daar verandering in komt. Beide hebben inmiddels een partner en dus een eigen leven. Het is tijd dat Harriet zelf de touwtjes in handen gaat nemen.

Harriet bedenkt voor zichzelf de Harriet- challenge. Elke dag tot aan kerst iets doen wat ze nooit zou doen of gedaan zou hebben. Dit om zichzelf uit te dagen uit haar comfort zone te stappen en zelfverzekerder te worden.

Als zij tijdens haar werk als hondenuitlater te maken krijgt met een lastige klant, worden haar uitdagingen behoorlijk op de proef gesteld. Gelukkig is ze gek op de hond. Maar wat moet ze in godsnaam met die knappe, eigenwijze en aparte Ethan? Hij heeft tijdelijk de zorg voor de hond van zijn zus maar hij heeft werkelijk geen idee wat hij aan het doen is.

De Harriet- challenge, haar werk als hondenuitlater en daarnaast haar persoonlijke liefdesleven (ofwel het gebrek daaraan) leidt tot een hilarisch verhaal dat echt oprechte en pure feel good is!

Dit is het tweede boek van Sarah Morgan dat ik lees in korte tijd. En ik kan nu al met zekerheid vaststellen dat Sarah een meester is in het schrijven van vlotte feel good verhalen!

Ook dit verhaal is heerlijk vlot geschreven zonder al te veel ingewikkelde verhaallijnen. Het draait om Harriet en haar leven en kent een heerlijk begin, midden en einde.

Enkele hoofdstukken worden ook vanuit Ethan geschreven en dat maakte het verhaal echt compleet.

Hoewel het plot en einde bij een feel good over het algemeen voorspelbaar zijn, weet Sarah Morgan ook in dit verhaal hier en daar verrassende wendingen te beschrijven.

Het verhaal is warm, ontroerend en grappig. Dat het zich afspeelt midden in de winter en rond de kerst geeft het verhaal dat extra heerlijke knusse gevoel.

De omschrijving van omgeving is wat mij betreft ook prachtig gedaan! Het heeft mij heerlijk laten mee dromen en ik bevond mij echt even op alle genoemde plaatsen!

Ik heb echt onwijs genoten van wederom een heerlijk verhaal van Sarah Morgan en het einde heeft mij het boek absoluut met een gelukzalige zucht doen dichtslaan!

Personages
Dit verhaal draait volledig om Harriet. En we leren haar dan ook enorm goed kennen. Voor iemand die anderen (met name dieren) altijd op de eerste plaats zet, is het vreemd om zichzelf eens op de eerste plaats te zetten.

Sarah Morgan heeft haar personage onwijs goed uitgewerkt, van achtergrond, verleden, heden en karakter. Heerlijk! Je leeft enorm mee met Harriet en schiet soms heerlijk in de lach als zij bezig is met haar eigen challenge.

Het is heerlijk om te lezen hoe Sarah haar personage tot leven wekt en hoe alles ook daadwerkelijk tot leven komt op het papier.
Het feit dat ook honden een rol spelen in dit verhaal, maakte het voor mij nog extra heerlijk om te lezen!

In dit verhaal maken we ook kennis met Ethan, een hardwerkende arts op de Spoedeisende Hulp. Een man die eigenlijk zijn hele leven al in dienst staat van de ander en vrij weinig aan zichzelf denkt. Zijn ontmoeting met Harriet vond ik hilarisch. Zeker gezien zijn gedachten als arts en de vooroordelen die hij heeft gezien de patiënten die hij normaal gesproken ontvangt op zijn afdeling.

Stille wateren hebben diepe gronden wordt gezegd. En dit is zeker bij Ethan het geval.
Het is heerlijk hoe beide elkaar verder leren kennen en hoe deze vriendschap/relatie zich verder ontwikkelt.
Beide stappen uit hun comfortzone en de vraag is dan ook of dit tot een goed einde komt!

Naast Harriet en Ethan bevat dit boek natuurlijk meer personages, deze hebben allen een zeer prettige waardevolle rol in het verhaal. Ook aan de uitwerking van hun achtergrond is gedacht en dat maakte het verhaal absoluut meer dan compleet.

Conclusie
Met betrekking tot de conclusie kan ik dus kort en krachtig zijn. Een heerlijk knus en hartverwarmend verhaal met een geweldige dosis humor!

Over mensen die van elkaar verschillen, die elkaar vinden, over vriendschappen en familie. Over een toekomst die je zelf bepaalt.

Alles is aanwezig!

En ik wist het niet… maar dit schijnt een deel te zijn van een serie!
Allemaal boeken die je weliswaar los kunt lezen, maar met wel het winterse thema!

Ik ben verkocht!

Meer recensies van Priscilla