Verrassend!

Puk 11 augustus 2019
In de Ton in Ketterdam (Kertsj) is waar het allemaal gebeurd, de schimmige zaakjes en het 'entertainment'. Ondertussen staan de rivaliserende bendes elkaar naar het leven. Op deze plek floreren een bepaald soort mensen en Kaz Brekker, het criminele wonderkind, staat (bijna) bovenaan in de pikorde. Een klus die hij niet kan weerstaan brengt hem en zijn wonderlijk team naar het koude noorden, naar Fjerda.
Ondertussen leren we het team kennen, er wordt gewisseld van perspectief tussen deze 6 personages en dat zorgt ervoor dat het verhaal zeer goed uit de verf komt (achtergronden, gebeurtenissen etc. worden van verschillende kanten belicht) en uiteindelijk valt alles als perfect passende puzzelstukjes in elkaar.
List en Leugens, deel 1 van 'De Kraaien' en opvolger van 'de Grisha serie', is een mooi YA verhaal met duistere trekjes, humor en verrassende plotwendingen.

Meer recensies van Puk