Spannend avonturenboek

RBogerd 05 februari 2020
Samenvatting
Joost zit in groep acht, samen met Karlijn. Dit tot ongenoegen van Jeffrey die daar problemen mee heeft en met het feit dat Joost wel eens oude en fossiele dingen in de klas laat zien. Omdat Joost zijn vader een museum heeft is dat natuurlijk gemakkelijk. Wanneer ze na de les naar het museum lopen valt het Joost op dat de meeste panden leeg staan en daar verwondert hij zich over, vooral de in zijn ogen leuke dingen. Wanneer ze in het museum zijn blijken er vele voorwerpen niet in de vitrines te liggen en dan verteld zijn vader dat deze verkocht zijn om de kosten te dekken en dat is nog niet genoeg. Dan verteld zijn vader dat hij waarschijnlijk het museum moet sluiten en al gevraagd is als directeur van een streekmuseum in een klein plaatje in Groningen. Joost is daardoor van slag. Dan stelt hij voor in actie te komen om het museum te redden, alleen zijn de plannen van Joost en Karlijn volgens zijn vader een beetje te prijzig.
Dan gaan ze op onderzoek uit in het bos en stuiten ze op iets wat ze niet verwacht hadden en moeten ze het een en ander geheimhouden en tot een samenwerking overgaan met hun twee grootste vijanden om een oud geheim te ontrafelen.

Mijn mening
Het is een leuk avonturenboek, vol met spannende gebeurtenissen en daarom ook leuk voor lezers die volwassen zijn.
De mening van mijn kleindochter (bijna 4 jaar): Oma dat boek lijkt me eng, dat lees ik pas als ik groot ben!

Conclusie
Een spannend avonturenboek die zeker in de smaak zal vallen bij de stoere jonge jongens en meisjes, maar zeker ook bij volwassenen die van dit genre houden. Er blijven enkele vragen onbeantwoord, dat kan erop duiden dat er een vervolg komt en dit zal zeker erg welkom zijn.

Meer recensies van RBogerd