Keihard verhaal

RBogerd 18 mei 2020
Samenvatting
Het verhaal gaat verder waar het geëindigd is. Met de ontvoering van Victoria door Jude zijn vijand Joe. Hij liet haar gaan omdat hij dacht dat ze dan veiliger zou zijn, weg uit de hel die het voor haar was. De werkelijkheid bij haar ontvoerder Joe blijkt nog veel gruwelijker dan ze ooit voor mogelijk had(den) gehouden, hoe heeft het zo fout kunnen gaan?

Quote: ‘ ‘Ik ga je kapot maken, terwijl hij toekijkt,’ zegt hij met een kille stem.’

Joe laat direct aan Jude horen en zien dat hij Victoria heeft en wat hij met haar doet. Hij wil alles weten over de zaken van Jude en probeert Victoria te dwingen tijdens het mishandelen van haar om haar daar antwoordt op te laten geven. Ze weigert dit en de mishandelingen worden erger. Zelf geeft ze niet om zichzelf en denkt dat Jude zo slecht nog niet was in verhouding tot de beesten die haar vasthouden.
Jude kan alleen nog maar denken aan hoe hij haar kan vinden en bevrijden, hij zet alles en iedereen die hij daarvoor kan gebruiken in om Joe zijn verblijfplaats te achterhalen.

Quote: ‘Elke keer dat ik mijn ogen sluit, zie ik haar. Het enige waar ik aan kan denken is dat dit allemaal mijn fout is en daar kan ik niet mee omgaan.’

Wanneer Jude Victoria eindelijk vindt is ze al gebroken en moeten ze ook nog verlies verwerken. In het ziekenhuis krijgt Victoria nog meer om te verwerken maar het enige waar ze aan kan denken is wraak op de man die haar van alles heeft aangedaan.

Mijn mening
Ook dit boek is heftig, nog gewelddadiger dan het eerste deel. Zowel Jude als Victoria zijn hele sterke personages, die zonder dit te willen naar elkaar toe groeien en ook sterker worden naar gelang het verhaal vordert. De gebeurtenissen die ze meemaken zorgen voor een rollercoaster aan emoties en die zijn niet altijd prettig. De cliffhanger voorspelt nog meer nare dingen.

Conclusie
Een keihard vervolg op het eerste deel van deze serie. Een extreem goed verhaal als je ertegen kunt, de auteurs gaan geen gruwelijkheid uit de weg. Het is ook een verhaal over kracht en liefde, wat voor een contradictie zorgt in dit verhaal. Een verhaal waarin je emoties alle kanten op gaan, van afschuw naar sympathie, van verdriet naar hartverwarmend, van ontroering tot plezier (ja .. er zijn ook fragmenten die je laten lachen). De auteurs hebben zeker weten veel verschillende gevoelens geprikkeld.

Meer recensies van RBogerd