Leerzaam lenteboek met muis

RBogerd 13 maart 2020
Samenvatting
Op de binnenkanten van de boekbanden, aan het begin en aan het eind staan leuke en herkenbare tekeningen van lenteplaatjes en Ivy vond het leuk om de vraag om enkele aan te wijzen zoals gevraagd wordt. Dit boekje heeft 10 hoofdstukjes/verhaaltjes die zoals we gewend zijn allemaal met een thema rond de lente en het paasfeest rijmend zijn weergegeven.

Onze mening
Het is een lief en leerzaam boek voor de allerkleinste kinderen, de inhoud is ook erg mooi en herkenbaar uitgevoerd. De rijmpjes zorgen ervoor dat Ivy mee wil gaan rijmen en er erg op reageert. Op de titel ‘1 april’ zegt ze al gauw: ‘kikker in je bil’. We hadden alleen een kleine discussie over een kuiken dat uit een gestippeld ei komt en volgens haar is dat een paasei en vindt ze het vreemd dat er een jonge vogel uit komt. Hilarisch vindt ze het 1 april hoofdstuk met de drol!

Conclusie
Een erg sympathiek boek, met lieve, vrolijke en komische tekeningen en rijmpjes. Het thema lente en de (feest-)dagen die daarbij horen worden door dit boek op een juiste manier samengevat. Door de grootte is het erg gemakkelijk op schoot of op een tafel vast te houden om zelf te kunnen ‘lezen’.

Meer recensies van RBogerd