Meeslepend sprookjesachtig verhaal

RBogerd 22 maart 2020
Samenvatting
Hieronder allereerst de kaart van de wereld waarin het zich afspeelt:

Het verhaal bevat twee delen, het eerste deel heet: ’De vlucht’.
Wanneer Khala bijna 18 jaar wordt, rest haar niets anders dan te vluchten voor haar leven. De Opperheer heeft haar als offer bestempeld toen ze nog jong was en dit dient voltrokken te worden op haar verjaardag volgens zijn regels. Het lukt haar om samen met de hulp van anderen te vluchten. En waar komt die zwarte slang toch elke keer weer vandaan en hoe zit het met de waarschuwing?
Quote: ‘Pas op voor de Zwarte Slang, omdat hij angst ruiken kan!’
Het tweede deel heet: : ’ De jacht’.
Heeft ze bondgenoten? Zijn de mensen om haar heen wel te vertrouwen of staat ze er alleen voor? Hoe nu verder?

Mijn mening
Het is een heel fijn en beeldend geschreven boek dat zo gedetailleerd is, dat je het zo voor je kan zien. Je leest door het verhaal heen hoe Khala zich sterk evolueert, ze wordt steeds zekerder van zichzelf en dat resulteert in wonderlijke daden, waardoor ze boven zich uitstijgt.
Quote: ‘’Zie je niet dat ik dapperder word?’ fluisterde ik. ‘Is dat niet iets goeds? Wilde je dat niet? Alles wat ik doe, is mezelf proberen te bewijzen en de Offers te redden. Dat is wat ik wil …’‘
Persoonlijk vind ik het ook fijn dat het maar één boek is en geen serie van meerdere zoals je vaak in de Young Adult fantasy wereld tegenkomt.

Conclusie
Het is een heerlijk boek, waarvan je niet het idee hebt dat dit het debuut is van de auteur. Vanaf het begin heeft het een prettig, meeslepend, spannend en sprookjesachtige verhaallijn. Erg de moeite waard om te lezen en om je in een andere wereld te laten vertoeven.

Mijn hele recensie te lezen op: https://interessesvanrenneke.com/2020/03/22/toxine-rani-de-vadder/

Meer recensies van RBogerd