Boek over vriendschap en pesten

RBogerd 30 maart 2020
Samenvatting
Keuteltje wordt natuurlijk uit een geit gepoept alleen is hij anders dan de andere keuteltjes. Hij wil graag vriendjes hebben en dat gaat niet gemakkelijk. Elke bladzijde heeft links de tekening over het vertelde gedeelte en naast het verhaaltje wordt ook elke keer een vraag gesteld, dat laat de kinderen ook nadenken om een antwoordt te kunnen geven.

Onze mening
Een erg leuk geïllustreerd boek waar Ivy direct al erg enthousiast over was, daar ze 4 jaar is heeft ‘het keuteltje’ natuurlijk ook voor grappige woordspelingen gezorgd, tenslotte zijn bij mijn weten alle kleuters vatbaar voor deze woorden.

Conclusie
Dit is een verhaal met vragen over gepest worden als je niet voldoet aan de voorkeuren van anderen en daardoor een aanwinst zal zijn voor iedereen met jonge kinderen. De vragen zijn ook erg op het thema afgestemd, hoewel er twee vragen waren die te moeilijk waren voor Ivy.

Enkele vragen en het antwoordt van Ivy
Blz. 2 Wat is het verschil tussen plagen en pesten? Als je pest ben je gewoon stom aan het doen tegen je broertje of zusje. (Ik moest hier zo lachen omdat ze deze niet heeft!)
Blz. 9 Hoe maak je nieuwe vrienden? Dan doe je zeggen wil je vrienden met me worden? Sommige zeggen ja, dat vind ik leuk en andere zeggen gewoon nee.
Blz. 10 en 15 Hoe kom je voor jezelf op? En Hoe kom je voor een ander op? Weet ik niet! (Deze vragen begreep ze niet)
Blz. 19 Wat zijn goede manieren om ruzies op te lossen? Ehm .. Ehm .. Stop jongens!

Meer recensies van RBogerd