Mooie afsluiter van de serie

RBogerd 27 april 2020
Samenvatting
We volgen Mike en Karen waarvan we in alle andere delen brokken en stukjes meekregen omdat ze beide verweven zijn aan de band en aan hun partners. Het eerste gedeelte van dit boek speelt zich af in het verleden van Mike en Karen, na de proloog die begint vanaf de cliffhanger uit het vorige deel.

Je leest hoe ze elkaar hebben leren kennen, met het idee om er iets eenmalig van te maken. Maar het leven heeft meer voor hun in petto en door hun wederzijdse vrienden komen ze steeds met elkaar in aanraking. Helaas blijft hij haar op afstand houden, terwijl zij meer wil.

Quote: ‘Dit is het verhaal van Karen en mij. We hebben een hobbelig parcours afgelegd, en Karen heeft het nodige geduld moeten hebben. Maar we hebben elkaar gevonden. Dit is hoe ik, Mike, verliefd werd op Karen, hoewel ik gedacht had dat ik nooit meer lief kon hebben.’

Mike en Karen pakken hun leven samen op maar toch blijven onzekerheden knagen en kunnen ze zelf niets doen aan de buitenwereld die er een eigen agenda op na houdt. Kunnen ze ook deze tegenslag overwinnen?

Mijn mening
Het is leuk om uiteindelijk te lezen over Mike en Karen, daar ze al in het eerste deel voorkwamen en bij mij de vraag opriep hoe het ze zou vergaan. De onzekerheden waar hij mee kampt komen duidelijk naar voren en ik wilde hem eigenlijk een schop onder zijn kont geven of door elkaar schudden. Toch als puntje bij paaltje komt doet hij het juiste en daar ben ik blij om.

Conclusie
Een goede keuze van Stefanie van Mol om met dit karakter de serie te beëindigen, dit maakt het pakket compleet en alles komt hierin samen. Een geschikt en goed uitgedachte afsluiting van deze fijne serie. Het is aan te raden om de andere delen ook te lezen daar in die boeken meer over de personages naar voren komen.

Meer recensies van RBogerd